Retouren en Klachten

Garantie

Bij Typisch Hollands geven we om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren.

Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op nieuw product.

Heeft u een kapot of verkeerd product geleverd gekregen?

Aarzel niet en mail onze klantenservice, bij voorkeur met een foto - zodat we u uw klacht zo snel mogelijk kunnen afhandelen.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar de klantenservice van  Typisch Hollands.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.

Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie in te dienen op http://ec.europa.eu/odr.

  • LET op !! Controleer altijd bij ontvangst uw bestelling, ontbreekt er iets of is er iets stuk aangekomen?
  • Dat is vervelend reageer daarom binnen 48 uur - en we lossen het snel op.

Retourvoorwaarden Typisch Hollands.

Het kan gebeuren dat u van gedachten bent veranderd nadat u een product via onze website hebt gekocht.

U heeft daarom 14 dagen na ontvangst van het product de tijd om ons zonder opgave van redenen te laten weten dat u van gedachten bent veranderd en de koop te ontbinden.

Dit kan bij voorkeur via de mail:  [email protected]

Daarna heeft u nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen

Stuur het product op uw kosten terug naar het adres dat wij bij de bezorging daarvoor hebben opgegeven

 

Stuur nooit een pakket terug zonder het te melden.

  • Vraag altijd even van tevoren het product retour aan via de mail of u regelt dit eenvoudig zelf via het retouren-systeem. (wanneer u een account heeft aangemaakt tijdens het bestelproces)

Waar moet u op letten als u iets terug stuurt?

  • Let op dat u bij voorkeur de originele verpakking meestuurt.
  • Dat u een verzendbewijs vraagt van Post Nl of de vervoerder van uw keuze zodat we uw pakket kunnen vinden wanneer daar vragen over zijn.
  • Kleding dient ongedragen te zijn. (uiteraard is passen toegestaan)

Buiten het retourrecht vallen een aantal zaken

Producten die u via onze webwinkel koopt met een houdbaarheid kunnen niet geretourneerd.

Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing.

De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

  • Food en cadeau-pakketten worden door ons niet teruggenomen.
  • Artikelen die speciaal voor u besteld kunt u niet retourneren.(maatwerk)
  • Kerstpakketten en lege pakketdozen

Ik heb een pakket teruggestuurd, en nu?

  • Als aan deze voorwaarden is voldaan en u de volledige order retour zendt, ontvangt u het bedrag dat u aan ons voor het product hebt betaald terug, inclusief de verzendkosten daarvoor, binnen 14 dagen nadat u ons heeft laten weten dat u de koop hebt ontbonden.
  • De terugbetaling vindt altijd plaats op dezelfde manier, als de wijze waarop u heeft betaald.
  • Wij trachten altijd binnen 14 dagen uw bestelling terug te betalen.
  • Typisch Hollands behoudt zich het recht kosten in rekening te brengen (waardevermindering door schade) wanneer originele handelingen verricht moeten worden om het product opnieuw verkoopbaar te maken.

Tijdens de bedenktijd dient u als consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen. U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in de vorige volzin. U bent als consument niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als wij bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht hebben verstrekt

Wanneer u een zending heeft laten bezorgen op een POST NL afhaal-locatie.

  • Heeft u 1 week de tijd om deze op te halen
  • Wanneer deze niet is afgehaald worden er door post nl kosten in rekening gebracht om het pakket terug te sturen naar ons magazijn.
  • Deze kosten komen voor uw eigen rekening.


 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »